Hata Salami~

OKey, jag ÄLSKAR salami.
Det är ju jäätte gott att ha på smörgåsen.
Men gud vad ledsen jag blev när jag köpte en jääätte god salami (jag smakade på den i butiken).
På morgonen när jag skulle öppna den, läste jag på den, medans johan letade upp en sax.
Gissa vad?
DET VAR HÄSTKÖTT I DEN!
Okey, nu låter jag väll helt konstig, men jag KAN bara inte äta hästkött.
Det gör mig illa mående.
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att slakta min häst.
Vi äter ju inte hundar? Varför ska vi där äta hästar?
En häst har mer känslor en än ko och lider därför mer vid slakt.
Dessutom skulle du vilja äta upp din hund? Nej jag trodde väll inte det.
HÄSTSLAKT ÄR DJURPLÅGERI! Uscha.

Kommentarer
Postat av: Fia - allt från musik till politik

finns det bevis på att hästar har mer känslor än kor? xd

2009-07-12 @ 00:06:51
URL: http://fiafiax.blogg.se/
Postat av: erika

Varför då äta en ko, gris, fågel?

Det är väl lika mycket djurplågeri att döda de djuren. Om en ko nu inte skulle ha lika mycket känslor som en häst så betyder det inte att den lider mindre fysiskt.

Bara för att vissa människor använder hästar som underhållning för sin egen del, genom ridning, betyder det inte att hästar har mer värde än någon annan varelse på jorden. o;

Människor är så himla egoistiska.

2009-07-13 @ 17:50:59
URL: http://aszhire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0