Humanoid~



Jag tänkte skriva lite om vad jag tycker om TH's ny album. Enyoj.

Okej, jag börjar med omslaget.
Jag hatar det, har gjort ändå sedan jag såg det första gången. Det skriker att bill är den end i bandet som borde synas. Att han är den som vill synas mest. Vilket han också kanske vill. Men omslaget ser fruktansvärt konstigt ut och det är ganska tråkigt. Deras föregående omslag har varit mycket bättre. Min favorit är Zimmer 483.

Okej, till musik som är det viktigaste.
Jag har alltid varit hemskt mycket emot deras engelska låtar, eftersom dom känns tillgjorda och konstiga. Men jag måste erkänna att många av låtarn är bättre på engelska än på tyska. Ta tex. Darkside of the sun. Den är mycket bättre på engelska. Visst är texten mycket bättre på tyska, men just i denna låten låter tyska som en fuktansvärt töntigt och konstigt språk, schwarzen sonnensystem är inte mina nya favorit ord precis...
Andra låtar som borde hörs på engelska är Pain of love, zoom into me, Human conect to human och Love & death (obs bonus), det finns fler.
Låtar som däremot är enligt mig, bäst på tyst är Komm, lass uns laufen och Automatisch.

Om jag ska ge albumet stjänor skulle de nog hamna på tre av fem.

Detta är vad JAG själv tycker. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: chiaki

ååh jag måste köpa dendär nån gång..

eller.. jag tror jag önskar mej i julklapp istället för jag är lite pengalös för tillfället (alltid?).



ååh jag har så många skivor jag behöver xDD

2009-10-13 @ 18:57:58
URL: http://xchiaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0